0

The Dream

Long time no writing. 
 
Så vad har hänt sedan sist? 
Med tanke på att det var över två månader sedan jag skrev något här så kan det tyckas att det borde ha hänt massor, och till viss del så stämmer det. Jag menar, vi har flyttat ifrån vår fantastiska tvårummare inne i centrala Kalmar till ett renoveringsobjekt i förorten circa en mil ifrån city.
För ett renoveringsobjekt var det verkligen när vi flyttade. Vi hade inget kök, det låg täckpapp över hela golvet på nedervåningen, badrummet på övervåningen var halvfärdigt, väggarna på nedervåningen bestod av två delar och så vidare. Mamma och pappa var här och hjäpte oss att måla fönster och dörrkarmar i samband med flytten. De var svartbruna innan men nu är de semiglansigt vita. Så himla mycket bättre om du frågar mig. Vi målade även om dörrarna till en vit färg då de hade en sådan där snygg roströd färg som man endast hittar i kvarterslokaler.
Nu är däremot nästan hela nedervåningen färdig. Det är en stor skillnad, som jag kommer visa så småning om. Det är bara lite småsaker som tapet på en vägg och dörrar som ska målas vita kvar, men det är ingen stress med det. Jag kan ju inte hjälpa till så mycket, men jag är Freddes egna cheerleader, hehe. Huset kommer bli så himla bra när det är färdigt och vårt stora vardagsrum är redan min favoritplats. 
 
Nästa projekt är övervåningen, men det får ta sin lilla tid. Ett rum är nästan färdigt, så det är "bara" de andra tre kvar. Det sköna är att vi utan problem kan bo på nedervåningen tills allt är färdigt. Det finns gott om plats för tre här. 
 
Nog om huset. 
 
I fredags blev jag totalt överraskad med en freaking Baby Shower! Jag hade ingen aning om att det skulle hållas en och jag blev chockad och överlycklig. Så himla fint att tjejerna tog sig tid att komma hit. Jenny hade planerat den med Fredde i smyg och att hon kom hit ifrån Malmö var inget jag förväntade mig, haha. Hon hade förberett massor av roliga lekar och annat kul. Så nu har vi en hel radda med gissningar på vad det är för liten filur i magen. Jenny hade nämligen frågat andra kompisar och failjemedlemmar vad de trodde och fyllt i allas svar. Vi får se vem som får rätt. 
Jag var i chock så länge att jag helt glömde bort att ta bilder. Jag hade ju velat ha en bild med mig, Jenny, Tina och Jeanie. De var så fina allihopa. Som tur var så skickade Tina lite bilder till mig som hon tagit.
Jag hade fortfarande ont i magen igår av alla skratt.
Jag och Penny fick lite tid tillsammans inne i stan innan hon var tvungen att åka hem. Vi köpte varsin kaffe och satte oss på en bänk på torget där vi satt i flera timmar och bara pratade. Det är sjukt vad man kan sakna sin bästa vän. Som jag älskar henne och allt hon gör för MIG. Jag är lyckligt lottad.