0

Oktober

 
 
Idag är det den tjugofjärde oktober år 2015. Det betyder att det är min sista dag som tjugotreåring.
Det känns lite märkligt och det har på något sätt tappat sin charm lite, det där med att fylla år. Hela dagen behöver inte längre handla om mig och vad jag vill och inte heller mängder av paket, jag känner mig inte pirrig kvällen innan och har svårt för att somna (tror jag, hehe). Nu är jag är nöjd så länge jag får spendera dagen med människor jag tycker om, som tycker om mig. Plus en eller två koppar kaffe i mysigt höstväder. Men jag ska inte ljuga, något paket är det klart jag vill öppna på min födelsedag, det hör ju trots allt till. 
 
Det här året har varit ett annorluda och väldigt lärorikt. För att inte glömma händelserikt. En flytt till Malmö i ett par månader, en utbildning i bakfickan, semester i både Berlin och Budapest, Budapest som blev min första utlandssemester med min familj på tio år. Det har varit ett bra år, men jag ser fram emot nästa år något enormt.
 
Xx J